Konkurs plastyczny „Ten magiczny czas…”
Sobota: 10:00 – 16:00
Szanowni Państwo!
Startujemy z kolejną edycją konkursu na projekt kartki o tematyce świątecznej i zimowej pt.: “Ten magiczny czas…”.
Termin nadsyłania lub osobistego złożenia prac mija 1 grudnia 2025 roku.
Przypominamy o obowiązku dołączenia do prac załączników, które znajdują się poniżej.
Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z regulaminem i do wzięcia udziału w konkursie.
REGULAMIN XXIV OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO NA PROJEKT KARTKI POCZTOWEJ O TEMATYCE ŚWIĄTECZNEJ I ZIMOWEJ PT.: “TEN MAGICZNY CZAS…”:
1. Organizator konkursu:
Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu.
2. Cele konkursu:
1) promowanie zainteresowań filatelistycznych wśród przedszkolaków i uczniów,
2) rozwijanie umiejętności plastycznych i kreatywności przedszkolaków i uczniów.
3. Adresaci konkursu:
1) I grupa – dzieci w wieku przedszkolnym,
2) II grupa – uczniowie szkół podstawowych klasy I-III,
3) III grupa – uczniowie szkół podstawowych klasy IV-VIII.
4. Wymagania konkursowe:
1) prace powinny być wykonane na jednej stronie papieru technicznego w formacie A5, prace w innych formatach nie będą podlegały ocenie.
2) prace powinny zawierać treści nawiązujące do tematu konkursu,
3) prace powinny być wykonane samodzielnie przez uczestników konkursu,
4) technika wykonania: ołówek, kredka, flamaster, farba (akwarelowa, olejna, akrylowa),
5) prace nie mogą zawierać brokatu oraz żadnych elementów 3D – w tym wstążek, cekinów, elementów drewnianych, odblaskowych i innych uniemożliwiających zeskanowanie pracy,
6) każdy uczestnik może przesłać tylko jedną pracę,
7) nie dopuszcza się przesyłania prac w wersji elektronicznej, w tym skanów,
8) Prace niespełniające powyższych kryteriów nie będą podlegały ocenie.
UWAGA! DO KAŻDEJ PRACY NALEŻY DOŁĄCZYĆ UZUPEŁNIONE I PODPISANE ZAŁĄCZNIKI:
– INFORMACJĘ O AUTORZE (w formie wypełnionej tabelki przyklejonej na odwrocie każdej z prac, wzór tabeli zamieszczony w załączniku):
– imię nazwisko,
– wiek i klasa, telefon kontaktowy do rodzica/opiekuna prawnego wychowawcy, w przypadku zgłoszenia przez placówkę przedszkolną/ szkolną,
– adres oraz nr telefonu do kontaktu.
– ZGODĘ NA WYKORZYSTANIE PROJEKTU KARTKI POCZTOWEJ ORAZ WIZERUNKU DZIECKA ORAZ KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ dotyczącą zapoznania się z zasadami przetwarzania danych osobowych (RODO).
Prace, które nie będą zawierały wymaganych załączników nie będą podlegały ocenie.
Prace wraz z załącznikami powinny stanowić komplet – nie ma możliwości dosyłania załączników.
Prace przesyłane w zbiorczych pakietach zgłaszane przez placówkę – wychowawców klas, opiekunów w przedszkolach lub placówkach opiekuńczych lub rodziców, jeśli w konkursie bierze udział więcej niż jedno dziecko – powinny być skompletowane i spięte tak, aby można było jednoznacznie przypisać wymagane załączniki do prac konkursowych. W przypadku niespełnienia tego warunku – takie pakiety nie będą podlegały ocenie.
5. Termin nadsyłania prac konkursowych:
1) ostateczny termin nadsyłania lub osobistego złożenia prac konkursowych ustala się na 1 grudnia 2025 roku do godziny 9:00 .
2) nie obowiązuje data stempla pocztowego,
3) prace, które trafią do organizatora po upływie tego terminu nie będą oceniane.
Prace należy dostarczyć na aktualny adres korespondencyjny:
Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu,
ul. Z. Krasińskiego 1
50-954 Wrocław
6. Wyłonienie zwycięzców i przyznanie nagród:
1) po upływie terminu nadsyłania prac organizator powoła komisję do ich oceny i przyznania nagród,
2) wyniki konkursu zostaną ogłoszone do dnia 8 grudnia 2025 roku do godz. 16.00,
3) informacja o wynikach wraz z nazwiskami laureatów zostanie umieszczona na stronie internetowej Muzeum, (www.muzeum.wroclaw.pl) oraz na profilu muzeum w serwisie Facebook,
4) laureaci pierwszych trzech miejsc w każdej grupie otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe,
5) organizator zastrzega sobie prawo do przyznania wyróżnień, które nagrodzone zostaną dyplomem,
6) organizator zastrzega sobie prawo do wydania w formie kartek pocztowych wybranych prac laureatów i/lub prac wyróżnionych. W takim wypadku będą one dostępne w sprzedaży w Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu i sklepie internetowym Muzeum,
7) wzięcie udziału w konkursie wiąże się z jednoznacznym udzieleniem zgody na wykorzystanie pracy do wydania przedmiotowej kartki pocztowej, wraz z przekazaniem autorskich praw majątkowych,
8) forma i termin przekazania nagród w konkursie zostanie uzgodniona z laureatami po wcześniejszym kontakcie ze strony organizatora.
7. Udział w konkursie. Prawa autorskie.
1) udział w konkursie i nadesłanie pracy jest równoznaczne z przeniesieniem autorskich praw majątkowych do przesłanej pracy na organizatora konkursu,
2) organizator konkursu ma prawo użycia przesłanej pracy do wydania kartki pocztowej oraz innych druków i opracowań, a także ich rozpowszechniania, a przeniesienie praw autorskich do przesłanej pracy obejmuje wszelkie znane pola eksploatacji, w tym związane z działalnością organizatora, a w szczególności:
a. utrwalenie na jakimkolwiek nośniku, a w szczególności na nośnikach video, audio, taśmie światłoczułej, magnetycznej, dyskach komputerowych oraz wszystkich ty-pach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego i nośnikach drukarskich,
b. zwielokrotnienie prac jakąkolwiek techniką w tym: techniką magnetyczną, techniką zapisu komputerowego na wszystkich rodzajach nośników dostosowanych do tej formy zapisu, wytwarzania techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycz-nego i cyfrowego,
c. prawo obrotu w kraju i za granicą, w tym wykorzystania prac na potrzeby sprzedaży prowadzonej przez organizatora,
d. użyczenie, najem lub wymiana nośników, na których prace utrwalono,
e. rozpowszechnienie publiczne, w tym w mediach oraz nadawanie za pomocą wizji,
f. rozpowszechnienie w sieciach komputerowych, w tym w Internecie, wprowadzenie do pamięci komputera i do sieci multimedialnej w nieograniczonej ilości nadań i wielkości nakładów,
g. wykorzystywania całości lub fragmentów prac do dowolnych celów, w tym promo-cyjnych, handlowych i reklamy oraz dokonywanie w nim zmian.
8. Postanowienia końcowe:
1) sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozstrzygają organizatorzy konkursu,
2) ze względu na liczbę nadsyłanych w poprzednich edycjach prac konkursowych organizator nie udziela informacji o statusie przesyłki,
3) organizator udziela informacji o wynikach konkursu wyłącznie drogą określoną pkt 6. niniejszego regulaminu,
4) organizator nie zwraca prac konkursowych,
5) organizator nie wydaje zaświadczeń o udziale w konkursie. Dyplomy będą wystawiane wyłącznie dla laureatów konkursu,
6) ocena komisji konkursowej jest ostateczna i nie podlega odwołaniu,
7) dodatkowe informacje związane z przystąpieniem do konkursu można uzyskać pod numerem telefonu: 71 3469582 – Dział Edukacji i Promocji lub pisząc na adres email: edukacja@muzeum.wroclaw.pl.
9. Przystąpienie do konkursu – dostarczenie pracy konkursowej wraz z załącznikami zamieszczonymi na stronie internetowej Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu: www.muzeum.wroclaw.pl – jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
REGULAMIN:
Regulamin konkursu Ten Magiczny Czas 2025
WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI:
Informacja o autorze – dokument obowiązkowy
